|
poniedziałek, 24 listopada 2008 14:51 |
Bardzo tłusta dieta w ciąży powoduje trwałe zmiany w mózgu potomstwa, będące przyczyną objadania się i wczesnej otyłości - wynika z badań na szczurach, o których informuje pismo "Journal of Neuroscience".
Odkrycie to jest dowodem na to, że duże ilości tłuszczów krążących we krwi ciężarnej matki programują mózg potomstwa tak, że ma ono skłonności do objadania się i tycia. Zdaniem autorów pracy, obserwacje te mogą tłumaczyć, szerzącą się od 30 lat, epidemię otyłości wśród dzieci.
|
|
Więcej…
|
|
|
poniedziałek, 24 listopada 2008 14:03 |
|
Dieta przywędrowała z Japonii. Teraz zdobywa USA i Europę Zachodnią, jest łatwa i nie wymaga drakońskiego cięcia kalorii. Nowa "dieta cud" czy oszustwo? W Kraju Kwitnącej Wiśni wypróbowała ją na sobie śpiewaczka operowa Kumiko Mori. Gwiazda w ciągu miesiąca schudła ponad 7 kg. Wkrótce dieta „Poranny banan” podbiła całą Japonię. Stworzyła ją para farmaceutów Hitoshi Watanabe i jego żona Sumiko. Bananowy sposób na odchudzanie jest prosty- podstawa to żółte owoce na śniadanie. Oponenci twierdzą, że zbyt prosty.
Na czym polega dieta? |
|
Więcej…
|
|
poniedziałek, 24 listopada 2008 13:56 |
 Problem otyłości i nadwagi dotyczy coraz szerszego grona mieszkańców krajów uprzemysłowionych. Wprowadzanie postępowania leczniczego nie zawsze przynosi oczekiwane efekty, często ze względu na konieczność restrykcyjnego przestrzegania zaleceń dietetycznych. Zespół z Katedry Dietetyki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego - dr Ewa Lange, Bronisława Tymolewska-Niebuda i Jolanta Krusiec - przeprowadził badania, w których oceniono efektywność stosowania dwóch rodzajów diet. - Wyniki badań klinicznych wskazują, że stosowane tradycyjnie w leczeniu otyłości diety niskoenergetyczne dają istotne efekty redukcji 8-10 proc. wyjściowej masy ciała w ciągu 3-6 miesięcy - wyjaśniają badaczki z SGGW. - Jednak po tym czasie u dużej części pacjentów obserwuje się ponowne zwiększenie masy ciała. |
|
Więcej…
|
|
|
czwartek, 13 listopada 2008 10:38 |
W trakcie ostatnich badań finansowanych ze środków unijnych, a prowadzonych przez międzynarodowy zespół pod kierownictwem szwajcarskim, odkryto, że nowy lek syntetyczny opracowany przez naukowców w USA chroni przed otyłością związaną z dietą. Jednocześnie poprawia tolerancję glukozy i wrażliwość insulinową oraz wydolność poprzez zwiększenie zużycia tłuszczy w niektórych tkankach. Wyniki badań opublikowano w internetowym czasopiśmie Cell Metabolism. Pomimo iż zmniejszenie spożycia kalorii o około 20% może przynieść znaczące korzyści metaboliczne, sama dieta i ćwiczenia rzadko skutkują ograniczeniem otyłości i powiązanych z nią zaburzeń metabolicznych. Badania nad ewentualnymi interwencjami farmakologicznymi wykazały, że duże dawki resveratrolu, substancji naturalnie występującej w czerwonym winie, mogą mieć dobroczynny wpływ na metabolizm chroniąc przed cukrzycą i otyłością związaną z dietą.
|
|
Więcej…
|
|
czwartek, 13 listopada 2008 10:31 |
Do jednych z najbardziej znanych diet należą: - dieta kopenhadzka - inne jej nazwy to dieta szwedzka, duńska, Mayo lub dieta 13 dni. Jest to dieta niskowęglowodanowa i niskokaloryczna. Jest bardzo rygorystyczna, ale pozwala bardzo szybko schudnąć. Może być wstępem do diety zbilansowanej, bo szybka utrata kilku kilogramów zachęca do dalszego odchudzania - dieta 1200 kalorii - przy tej diecie spożywa się nieduże porcje. Je się pięć razy w ciągu dnia, co trzy godziny o tej samej porze. Dania zawierają odpowiednią ilość pełnowartościowego białka i minerałów. Stosując tę dietę, można pić bez ograniczeń wodę mineralną. Nie powinna ona być stosowana dłużej niż miesiąc. Można ją jednak powtórzyć, ale dopiero po 2-3 miesiącach |
|
Więcej…
|
|
|
|
|
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 Następna > Ostatnie >>
|
|
Strona 1 z 3 |